A mai digitális korban egy céges weboldal létrehozása nem csupán praktikus, hanem szinte szükséges és elengedhetetlen lépés is ahhoz, hogy a vállalkozásod versenyképes legyen. Különösen akkor, ha a mi dinamikusan fejlődő városunkban működsz. A helyi piac ismerete és kihasználása kulcsfontosságú lehet a fejlődéshez. Azonban miért is olyan fontos a lokális jelenlét, és hogyan segíthet mindebben a keresőoptimalizálás és a Google találati listáin való jobb elhelyezkedés?
Először is, tudjuk Debrecen városában is számos vállalkozás kínál hasonló szolgáltatásokat, ahogy ma minden piaci szegmensben a verseny nagyon intenzív. A helyi ügyfelek többsége ma már az interneten keres rá a számukra megfelelő megoldásokra, legyen szó akár honlapkészítésről, akár más üzleti szolgáltatásról. A lokálisan optimalizált weboldal lehetővé teszi, hogy amikor beírják a keresőbe, például: „honlapkészítés Debrecen” kifejezést, éppen a te céged jelenjen meg előkelő helyen. Azt is gondolhatod, hogy te országos vagy nemzetközi piacra törsz és ennek nincs is jelentősége. Azonban, ami nem működik kicsiben elég jól, azzal nagyobb léptékben is nehezen boldogulunk.
Lokálisból, a világ minden tájára
Ezeknek a folyamatoknak a menedzseléséhez azonban elengedhetetlen a keresőoptimalizálás, amelynek segítségével a számodra fontos célközönségnek kínálhatsz megoldásokat. Ebben a kontextusban a lokális jelenlét nem csak annyit jelent, hogy feltünteted a telephelyed címét. Érdemes bemutatni helyi referenciák sorát, fotókat a debreceni irodáról, vagy akár kiemelni, hogy a fejlesztőcsapat is a városban vagy a környéken dolgozik. A honlapon megjelenő hitelességet és társadalmi elkötelezettséget a Google vállalati kultúrája, így az általa létrehozott kereső robotok is díjazzák. Ami lokálisan hiteles és leinformálható az az onlien felület jobban teljesít a keresőkben.
Így az érdeklődő ügyfelek rögtön érzik, hogy itt nem egy távoli szolgáltatóról van szó, hanem egy olyan partnerről, aki ismeri a helyi piacot, az itteni igényeket, és személyesebb kiszolgálást tud nyújtani. S ennek eredményeként a marketing, amit képvisel sem csak nagy szavakra épül, hanem az értékek iránti elkötelezettségre. Ez a közvetlen kapcsolat és bizalom pedig több mint egy szimpla online megjelenés: hosszú távú ügyfélkapcsolatokat és ajánlásokat alapozhat meg, ami a világ minden pontján működik.
A lokális optimalizáció révén célzottan és hatékonyan szólíthatsz meg majd bárkit a megyében, a régióban, az országban vagy bárhol a világon. Mindezt a kivitelezői árak szempontjából is érdemes megfontolni, hiszen a helyi cégek gyakrantudjuk, hogy milyen piaci viszonyok alapján alakítják ki a mindenki számára elfogadható ár-érték arányt. A helyi jelenlét növeli a hitelességet, a bizalmat, garantálja a versenyképes árakat. A helyiek számára, az elveink szerint fontos, hogy nagyobb valószínűséggel válasszanak egy helyi vállalkozást, a távoli konkurencia helyett.
A valódi célok
A cél tehát nem csupán egy profi honlap létrehozása, hanem olyan online felületé, amely kifejezetten tartalmazza a lokális jellegzetességeket, amire a hitelesség és a bizalom épül. A helyi optimalizáció, a tartalmak lokális jellegének kidomborítása és a személyesebb hangvétel mind azt eredményezi, hogy a felhasználók gyorsabban bíznak meg benned. A Google szemében is fontos jelzés, ha a weboldal pontos lokális információkkal rendelkezik. Ez segít a jobb rangsorolásban, ezáltal még több potenciális helyi és távoli ügyfelet érhetsz el. A webáruház készítés vagy a blog cikkek írása, így válik egyedi és különleges online térré. A saját identitásunk, így nem marketing fogás, hanem annak a megfogalmazása, ahogyan segítünk mások problémáinak a megoldásában.
Összességében a lokális jelenlét, a debreceni kapcsolódási pontok, a megfelelő ár-érték arány, valamint a gondosan megválasztott keresőoptimalizálás mind hozzájárul ahhoz, hogy üzleti szempontból sikeresebbé és hitelesebbé tegyük a honlapkészítés során a vállakozásod. Az így kialakított céges weboldal pedig nem csak egyszerű online névjegykártya lesz, hanem a vállalkozásod egyik legértékesebb, valóban működő és bizalmat építő üzleti eszköze.