Sok kisvállalkozó érzi azt, hogy ha már van weboldala, akkor a vevők maguktól elkezdenek érkezni. De a valóságban ez gyakran nem így van. Egy weboldal önmagában még nem garancia a sikerre. Nézzük meg, miért lehet, hogy a weboldalad nem hoz vevőket, és mit tehetsz ez ellen!
1. Elavult dizájn és felhasználói élmény
Az első benyomás mindent eldönt. Ha a weboldalad dizájnja elavult, a látogatók azonnal továbbállnak. Az emberek a modern, letisztult, könnyen navigálható oldalakat keresik. Gondolj bele, hányszor hagytál el egy oldalt, mert zavaros volt, lassan töltött be vagy túl régi hatást keltett. A mai vevők gyors döntéseket hoznak, és ha a weboldalad nem tetszik nekik elsőre, már el is vesztetted őket.
2. Nincs mobiloptimalizálás
A látogatók többsége már mobilról böngészi a netet. Ha a weboldalad nem néz ki jól telefonon vagy tableten, akkor szinte biztos, hogy rengeteg potenciális vevőt veszítesz. A mobilra optimalizálás nem opcionális – alapvető követelmény. A Google is előrébb rangsorolja azokat az oldalakat, amelyek mobilbarátok, így duplán fontos, hogy odafigyelj erre.
3. Nincs megfelelő tartalom
A weboldalad lehet szép és gyors, de ha nem nyújt értékes információt a látogatóknak, akkor nem fogsz vevőket szerezni. Fontos, hogy a szövegeid ne csak információt nyújtsanak, de inspirálják és motiválják is a látogatóidat. A jó tartalom célzott: választ ad a látogatók kérdéseire, megoldást kínál a problémáikra, és egyértelműen bemutatja, miért érdemes téged választaniuk.
4. Nincs keresőoptimalizálás (SEO)
Hiába van profi weboldalad, ha azt senki nem találja meg. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás, arról szól, hogy a weboldalad megjelenjen a Google keresési eredményeiben, amikor valaki a szolgáltatásaidra vagy termékeidre keres. Ha ez elmarad, akkor a legjobb tartalom és dizájn sem fog segíteni. Gondoskodj róla, hogy a weboldalad megfelelő kulcsszavakkal legyen optimalizálva, és kövesd a legújabb SEO trendeket.
5. Hiányzik a cselekvésre ösztönzés (CTA)
Lehet, hogy a látogatók az oldaladon vannak, de nem csinálnak semmit. Miért? Mert nem tudják, mi a következő lépés. A cselekvésre ösztönző elemek, vagyis a CTA-k (Call to Action) segítenek abban, hogy a látogatók vásárlókká váljanak. Egy egyszerű gomb, mint például „Vedd fel velünk a kapcsolatot!” vagy „Iratkozz fel a hírlevelünkre!” nagy különbséget tehet. Legyen egyértelmű, mit szeretnél, hogy a látogatók tegyenek, és adj nekik egyszerű utat a következő lépéshez.
Összegzés
Egy sikeres weboldal nem csak a megjelenésről szól. Meg kell győződnöd arról, hogy az oldalad modern, mobilbarát, jól optimalizált a keresők számára, értékes tartalommal rendelkezik, és a látogatóidat cselekvésre ösztönzi. Ha ezek közül bármelyik hiányzik, akkor a weboldalad nem fog vevőket hozni.