Íme egy egyszerű útmutató 10 ponttal, amely biztosítja webhelyed sikerét.
A látogatók bevonzása a weboldalra, valamint a weboldalon maradásuk kihívást jelenthet. Az internet nagyon versenyképessé vált, ezért a sikeres weboldal soha nem volt ennyire fontos vállalkozásod számára!
Természetesen időre és erőforrásokra van szükség egy olyan weboldal létrehozásához, amelyre ügyfeleid folyamatosan visszatérnek, és sajnos nincsenek olyan varázseszközök, amelyek biztosan segíthetnének ebben. Ez egy hosszú távú folyamat, melynek során az ember tanul és próbára teszi magát. Így megtudhatod, hogy mi működik és mi nem a célközönséged számára.
Ebben a cikkben 10 pontot szedek össze, amelyek véleményem szerint leginkább támogatják weboldalad sikerét.
1. Legyen egyszerű
Az első – és a legfontosabb – , hogy legyen egyszerű! Képzeld el, hogy látogatód a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben szeretné „kiszolgálni” az általa keresett információkat.
Ha egy látogató nem talál gyorsan és könnyen választ a kérdésekre, akkor nagy valószínűséggel elhagyja az oldalt, és a versenytársaidnál keresi a válaszokat.
Az úgynevezett CTA-knál (Call-to-actions / gombok) ezért célszerű a legfontosabb kulcsszavakat használni, és azokat a szövegben megadni, hogy a látogatók tudják, hová vezet a gomb. Ahelyett, hogy például azt írná, hogy ” Tovább „, inkább az „Megnézem a szolgálatásokat ” írása.
Ezért fontos, hogy a weboldal felépítése a helyére kerüljön, mielőtt elkészül az oldal. Az egyszerű, a látogatók számára könnyen érthető navigáció tehát a sikeres weboldal egyik legfontosabb tényezője.
2. Mindig adj visszajelzést vagy köszönetet a látogatóknak
A felmérések azt mutatják, hogy a látogatók elégedettebbnek érzik magukat egy hírlevél regisztráció után, ha utólag kapnak valamilyen köszönetet!
Fontos, hogy soha ne hagyd, hogy a látogatók egy üres oldalra érkezzenek. Ez zavarttá és bizonytalanná teszi őket. Előfordulhat például, hogy a vásárló éppen vásárolt egy terméket a online áruházadban. Amikor a fizetés megtörtént, egyértelművé kell tenni a vásárló számára, hogy a folyamat befejeződött, és a vásárlás megtörtént. Ha az ügyfél rákattint a ” Vásárlás befejezése ” gombra, majd egy üres oldalra kerül, akkor a következő kérdések merülnek fel benne: „Sikerült a fizetés? Mi történik most? Megkapom a megrendelt terméket?”.
Nem bonyolult dolog létrehozni egy „köszönjük a vásárlást” oldalt, de óriási hatással van arra, hogy a vásárlók hogyan vélekednek a cégedről, és segít megerősíteni az ügyfelek bizalmát.
3. A kezdőlapnak gyorsan KELL betöltenie
Senki sem szereti a lassú weboldalt!
A weboldalad sebessége nagyban befolyásolja a látogatók élményét és ezáltal a konverziót is! A Google-ről készített jelentése kimutatta, hogy a betöltési idő kevesebb mint 2 másodperces növekedése 3,8%-kal csökkentette a felhasználói elégedettséget, ezen kívül a kieső jövedelem per felhasználó 4,3%-kal. Ezért célszerű rendszeresen ellenőrizni a honlap betöltési idejét, és ügyelni a weboldal gyors betöltésére! A GTmetrix vagy a Pingdom Tools eszközökkel könnyedén ellenőrizhető a weboldal betöltési sebessége.
4. Használd az izolációs hatást
Ha egy objektum vagy elem a webhelyen eltér a többi információtól, nagyobb valószínűséggel emlékeznek rá. Ez lehet például egy szín, amellyel kiemelheted a weboldal bizonyos elemeit.
Használd az izolációs effektust, hogy felhívd látogatóid figyelmét azokra a területekre vagy elemekre, amelyeket látni szeretne, vagy amelyekre rá kell kattintani. Ha például három információs doboz van a címlapon, ahol egy mezőt szeretnél kiemelni, akkor más háttérszínt is használhatsz a kiemelni kívánt mezőhöz.
5. Írj tömör és közvetlen címsorokat!
A címsorok az egyik legnézettebb és legfontosabb elem a weboldalon. Ennek az az oka, hogy a látogatók gyors áttekintést szeretnének kapni a weboldalad kínálatáról. Ezért olyan címeket kell írnod, amelyek közvetlenek, tömörek és magyarázóak, hogy gyorsan feltérképezzék a látogatók számára, hogy mit találhatnak az oldalon.
6. Könnyítsd meg a látogatók dolgát!
Ha a weboldal látogatóinak több időt és energiát kell fordítaniuk a szövegek megértésére és egy művelet végrehajtására, gyorsan frusztrálttá válnak, és valószínűleg konvertálás nélkül hagyják el a webhelyet.
Ha például azt szeretnéd, hogy az ügyfél kitöltsön egy űrlapot a weboldalon, akkor korlátozhatod a látogató által kitöltendő mezők számát, csak a lényegre és szükségesre fókuszálva.
A feladatod, hogy ügyfeleid számára a lehető legegyszerűbbé tedd a navigációt és a műveletek végrehajtását a kezdőlapon!
7. Kövesd a minimalista irányzatot!
Ha az emberek túl sok választási lehetőség közül választhatnak, hajlamosak késleltetni a döntést, és végül egyáltalán nem döntenek.
Szem előtt kell tartaniaó, hogy a legtöbb ügyfél – ha nem is mindegyik – egyszerűséget akar és igényli. Olyan élményt szeretnének, amely gyors, egyszerű és arra a feladatra összpontosít, amelyet a weboldalon végre kell hajtaniuk.
A weboldal fejlett dizájnja, effektjei vagy túl sok kiegészítő funkciója akadályozhatja a látogatók döntéshozatali folyamatát.
Ne hagyd, hogy a látogatók túl sok információt dolgozzanak fel. Ne használj tengernyi színt és különböző grafikai elemeket és stílusokat, és legfeljebb 3 betűtípust használj. A sikeres weboldal egyik feltétele, hogy a funkciói és látványvilága a lehető legegyszerűbb legyen!
8. Tiszta kapcsolattartási adatok
Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók könnyen felvehessék veled a kapcsolatot, olyan helyen helyezd el elérhetőséget, ahol a látogatók könnyen megtalálhatják azt.
Ezért nem javasoljuk, hogy a „Kapcsolat” oldalt a főmenü legördülő menüjében helyezkedjen el. Az elérhetőségek könnyen megtalálhatóak legyenek! Ha a látogatók ezt nem találják meg könnyen, nagy valószínűséggel nem veszik fel veled a kapcsolatot!
9. A látogatók nem szeretik a hosszú kapcsolatfelvételi űrlapokat
Ha van kapcsolatfelvételi űrlap a weboldalon, mint például: „Kapcsolatfelvétel” vagy „Ajánlatkérés” ne feledd, hogy legyen egyszerű!
A látogatók nem szeretnek hosszú, speciális űrlapokat kitölteni csupán egy ajánlat kéréshez, vagy egy üzenet elküldéséhez.
Tudjuk, hogy fontos, hogy a lehető legtöbb információhoz juss a potenciális vásárlóidról. Azonban azt is szem előtt kell tartanod, hogy az ügyfél nem akarja minden személyes adatát online kitölteni. Főleg az első alkalommal látogatók esetében valószínűtlen, hogy annyira megbíznak benned, hogy személyes adatokat adjanak meg.
10. Tartsa naprakészen a weboldalt az indulás után is!
Egy weboldal soha nem lesz teljes!
Lehet, hogy a honlap mostani beállítása nagyon jól működik, de ez nem marad így a következő hat hónapban vagy a következő évben. A weboldalt frissítened módosítanod, kiegészítened és naprakészen kell tartanod! És ne feledd, hogy rendszeresen lépést kell tartania a SEO és UI/UX trendekkel. Mindenekelőtt ne feledd, hogy rendszeresen alkalmazkodnod kell a látogatók változó igényeihez és vágyaihoz!
A VERONET örömmel segít neked elkészíteni a fenti kritériumoknak megfelelő weboldalad, ehhez nem kell mást tenned, mint felveszed velünk a kapcsolatot. Egy kötetlen és jó hangulatú beszélgetés során megismerjük egymást, és eldöntjük, hogy egymást keressük-e : )